Logo - Veteran Car, voor al uw klassieke volvo's en onderdelen      
Onderdelen - Tips - Wie zijn wij? - E-mail
Veteran Car is het adres met een grote voorraad gebruikte onderdelen van klassieke Volvo 's, zoals de Volvo Amazon, Duett, Katterug, Amazon combi, P1800, 142, 144, 145, 164, 121, 122, 123, GT, 131, 220. Op deze website vind u tevens informatie over restauratie van volvo's en technische tips
etc.
 
 
 
Veel gestelde vragen
 
 
 
 

 

 
 

Vraag: Ik heb een amazone met een koppelingsprobleem. Hij heeft een tijd stilgestaan en hij koppelt niet. Wat te doen?

Antwoord: Als de koppeling "kleeft": de auto starten en door en door warm laten worden. Alles zet aldus een keer uit en krimpt weer. Bij een hydraulisch probleem: cilinders reviseren of vervangen.


Vraag: De motor (B18B) van onze Amazon liep onrustig en is opnieuw afgesteld. Vernieuwd zijn bougies, bougiekabels, verdeler, rotor, contactpunten. Toch blijft de motor onrustig lopen. Hij loopt op drie poten. Bij meer gasgeven hoor je het niet, maar hij is minder fel in vergelijking met een Andere amazon. Ik heb dit zelf aan den lijve ondervonden. De motor heeft na afstelling en nieuwe onderdelen aan een testkast gestaan. Hieruit kon niet opgemaakt worden wat de oorzaak zou kunnen zijn. De compressie is ook gemeten en deze ligt tussen de 10,5 en 11 bij de vier cylinders. Wat is het probleem?

Antwoord:
Loopt de auto op gas? Waarschijnlijk ligt het probleem bij de inname van brandstof bijv. de afstelling van de beide SU's. Heel goed mogelijk is dat er een lek zit bij het inlaatspruitstuk of de voetpakking, of de gasklepas. Bij vollast merk je daar dan niet zo veel van, bij stationair draaien loopt hij dan onregelmatig. Ook is het mogelijk dat de nokkenas versleten is waardoor de kleppen niet voldoende meer openen.


Vraag:
Onlangs heb ik een Amazone met B20a motor gekocht. Hij loopt erg goed, ook stationair. Het enige probleem is dat er constant zachte ploffen uit de uitlaat komen. (Dit gebeurt overigens niet wanneer de motor nog koud is, indien de motor een klein beetje op temeratuur begint te komen begint dit.) Ik heb de uitlaat nagekeken en hier is zo op het gezicht niets aan te zien. Ook heb ik de ontstekingstiming gecontroleerd. Deze staat ook correct ingesteld (14 graden BTDC) . Waar zou het aan kunnen liggen, wat ligt het meest voor de hand waardoor dit veroorzaakt wordt?

Antwoord:
Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals: De uitlaat kan te weinig demping bevatten, of ergens bij een aansluiting lekken. Lek in de spruitstukpakking. Timing ontsteking: is 21-23 graden stroboscopisch bij 1500/pm en met losgemaakte vacuumleiding. Speling in verdeleras Speling in gasklepas


 
     

- Home- Onderdelen - Tips & zo - Bedrijfsinformatie - E-mail-
Copyright © 2015 Veteran Car